הכנסת ספורט כשגרה לאוכלוסית הגיל השלישי

אנשים בגילאי 60- 70 ומעלה מכונים בשם הגיל השלישי. בשנים האחרונות ניתן לראות כי בשל העלייה בתוחלת החיים התרחבה הקבוצה. אולם, במסגרת הליך ההזדקנות חלה האטה גופנית המושפעת מגורמים גנטיים וסביבתיים.

באמצעות פעילות גופנית מתאימה ניתן לראות תוצאות חיוביות

כתוצאה מהליך ההזדקנות אוכלוסיית הגיל השלישי עשויה לסבול משינויים ברקמות העור, עלייה בלחץ דם , ירידה בתפקוד המוטרי וכן כאבי ברכיים. אולם, הבשורה המשמחת היא כי באמצעות פעילות גופנית מתונה ניתן לשמור על הבריאות ולראות תוצאות חיוביות. ישנה השפעה חיובית על התעמלות בגיל השלישי הבאה לידי ביטוי במניעת מחלות כמו סוכרת או לחץ דם גבוה וכך עשויה להשאיר את המתרגל עצמאי לאורך זמן ולמנוע הדרדרות למצב סיעודי. נוסף על כך, התעמלות קבועה תתרום להפחתה במשקל ומניעת שברים. מחקרים שפורסמו בנושא מראים כי יש חשיבות רבה לביצוע פעילות גופנית בגיל השלישי והתוצאה עשויה להיות שיפור איכות החיים ואף הפחתה במניעת אלצהיימר. לפי מחקר שנערך, נמצא כי למעלה מ- 50% מאוכלוסיית הגיל השלישי שביצעו פעילות גופנית נמצאו בסיכון נמוך לפתח דמנציה בהשוואה לאנשים שלא ביצעו פעילות גופנית.

 כמה זמן כדאי להתאמן

על מנת למנוע מחלות חשוב מאד להקפיד על שגרת אימונים במשך 4 פעמים בשבוע כאשר כל אימון אורכו 30 עד 60 דקות. הפעילות הגופנית תכלול תרגילי מתיחות שונים, תרגילים לחיזוק העצם והבירכיים המסייעים בהפחתת כאבי ברכיים וכן תרגילי שיווי משקל המסייעים בשיפור תגובות למניעת נפילות . ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית בצורה מבוקרת על מנת לא לגרום נזקים שונים- יש להתחיל בהדרגה עד שהגוף יתרגל לדרגת המאמץ המתאימה.

יש למועדוני גיל הזהב תפקיד מרכזי בשגרת האימונים

בגילאים צעירים רבים מאיתנו עשויים לשמור על הכושר הגופני בקלות יתרה- אימונים הכוללים שחייה או ריצה הם מנת חלקם של רבים, אך מה קורה בגיל השלישי? בגיל בו חלק מהאנשים נדרשים להעתיק את המגורים שלהם למועדון גיל הזהב הם יכולים וצריכים לשמור על מסגרת בה יבצעו פעילות גופנית- שמירה על המסגרת תסייע להם להרגיש טוב יותר וכך הם יוכלו להמשיך בשגרת החיים וליהנות מביצוע פעילות גופנית ביחד עם אנשים אחרים. מציאת המסגרת המתאימה וקבלת הדרכה מתאימה יסייעו להם רבות.

מועדוני גיל הזהב מהווים תפקיד חשוב ומרכזי בשגרת האימונים ובעידוד בני הגיל השלישי לבצע פעילות גופנית במסגרת. באותם מועדונים ניתן לראות חדרי כושר המציעים מכשירים שונים אשר הותאמו במיוחד לאוכלוסייה הנ”ל במטרה לסייע להם להיכנס לכושר גופני. חשוב לזכור כי המערכת החיסונית של בני הגיל השלישי חלשה ופגיעה בהשוואה לגילאים אחרים ולכן חשוב מאד לבנות עבורכם תוכנית אימונים מתאימה תוך שימוש במכשירים המסייעים להפחתת כאבים העשוים להיגרם כתוצאה מהאימונים. בניית תוכנית אימונים תוך שימוש במכשירים המסייעים להפחתת כאבים תסייע בתפקוד היומיומי.